25 May 2016

HENNATUKKA KUUKAUDEN JÄLKEEN

Viikko sitten tuli kuluneeksi kuukausi hennalla värjäilystä, ja lupailinkin vähän päivitellä, millainen väri on nyt, vaikka toki olette hiuksia kuvista nähneet, mutta teen tämän nyt siitäkin huolimatta :-D Alla on luonnollisesti kuva lähtötilanteesta, joka on otettu samana päivänä hennailun jälkeen. Väri oli voimakas ja intensiivinen sekä mukavan luonnollinen; missään vaiheessa ei tullut sellaista "värikypäräfiilistä".
IMG_8577IMG_9582
En ole tässä kuukauden aikana värjännyt vielä edes tyveäni, koska se ei oman hiusvärini vaaleuden myötä kovin pahasti edes paista tuolta oranssin välistä. Olen tänä aikana käyttänyt kuvassa olevaa Color Maskia muutaman kerran, enkä silloinkaan kovin huolellisesti: olen vain lyntännyt sen päähän ja antanut vaikuttaa ehkä minuutin jos sitäkään. Punaisten hiusten kanssa käytin sekä sävytettä että shampoota, mutta tällä kertaa en nähnyt viimeiseksi mainitulle tarvetta. Yllätyin muuten miten tummaa tuo Copper loppujenlopuksi on. Se tuntuu jopa jäävän käsiin ripulin väriseksi paljon helpommin kuin aiemmin käyttämäni punainen Pepper sävyte. (mistä lie johtuu?)
IMG_9583IMG_9599
Tältä väri näyttää tänään. Markettiväreihin verrattuna väri on haalistunut - jos se siis edes sen kummemmin on - todella kauniisti ja luonnollisesti, eikä kuontalosta ole tullut semmoinen rumasti kulahtanut, tietänette mitä ajan takaa. Sävytteen käyttö ei tunnu enää niin pakkomielteiseltä kuin punaisen letin kanssa, koska mitä enemmän väri haalistuu, sitä luonnollisemmalta se (mielestäni) tulee näyttämään ja punaisella värillä pienikin haalistuminen tuntui miltei maailmanlopulta, koska se tosiaan haalistuu todella rumaksi, sehän on vain karu fakta.

Rehellisesti sanoen mun todellinen unelmanihan olisi olla aito "ginger", ja mulla itseasiassa onkin kaikki niin sanotut ainekset siihen vaalean punakkaa ja helposti kärähtävää ihoa sekä kesäpisamia myöten, mutta se tärkein eli hiusten väri vain puuttuu :-D Äiti on joskus sanonut, että mulla oli pienenä (siis varmaan silloin todella pienenä) aavistuksen oranssihtavat hiukset -  tai sitten olen nähnyt jotain toiveunta, että mulle on sanottu niin - ja että äidin isänisällä olisi kuulemma ollut punaiset hiukset, mutta kun geenit vaaditaan molemmilta vanhemmilta niin eihän sille sitten mitään voi!

Mutta tosiaan, oli ehkä elämäni parhaimpia päätöksiä värjätä hennalla. Vielä kun saisin aikaiseksi ostaa vaaleamman kulmavärin, joka sopisi hiusten sävyyn, niin hyvä tulee. Kuten monet ovatkin sanoneet, olen myös itse täysin sitä mieltä, että punaiset sävyt - ja etenkin tämä - sopii mulle tosi hyvin. Hennavärjäys-postauksessa mainitsinkin, etten koe enää minkäänlaista tarvetta palata markettiväreihin ja olen samaa mieltä edelleen!

3 comments:

  1. Tää oranssi kyllä sopii sulle :) Itelläni on nyt aika kirkkaan punainen tukka ja tykkään tästä tällä hetkellä melkoisesti. Itse en hennaa enää tahdo, ei ollut jotenkin mun juttu. Itteäni ei tyvikasvu haittaa, se kuuluu värjäysasiaan - ja sullahan sitä ei näy ollenkaan tossa alimmassakaan kuvassa, sulautuu siis aika hyvin!

    hanna
    www.hannamariav.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti Hanna! :-) Huvittavaa, itseäni tyvikasvu haittasi nimenomaan kirkkaan punaisen kanssa, mutta ei tämän nykyisen värin kanssa... :-D Huomasin tosiaan itsekin, että sulautuu aika hyvin tuonne :0

      Delete