25 March 2016

JKL-KPO-SIILI-KPO-SIILI-KPO-SIILI-JKL

hannan kuvia 001
Noustiin tuossa tiistai-iltapäivänä Kuopion bussiin, suuntana pikavisiitti Siilinjärvelle mun porukoille. Juhlistettiin sekä minun että mummoni synttäreitä meillä, käytiin P:n siskon luona leikkimässä pienen taaperon kanssa sekä rampattiin, nimenomaan rampattiin, Kuopiossa.

P oli mennyt keskiviikkoaamuna siskonsa poppoon mukana Kuopioon ja minä hurjastelin autolla myöhemmin perässä. Sillä aikaa kun yritin löytää autolle parkkpaikkaa, laittoi P viestiä että "Tuu äkkiä tänne tämmöseen Rihma-liikkeeseen!" Nimi ei alkuun sanonut mitään, mutta olin käynyt siellä kerran joskus lukioaikoina ja ollut vähän "nääääh" ja "yhh" ja "äkkiä pois", mutta nyt olinkin ihan päinvastaisella mielellä... Se on siis vähän semmoinen kirpparimainen liike, siellä myydään lähinnä antiikkia sun muuta vanhaa roipetta (= taivas).

Sieltä sitten löytyikin reilulla satasella mukava tuoli, peili, "peilipöytä" (en osaa selittää, näätte ehkä joskus kuvaa) sekä semmoinen kaappihyllytsydeemi, jossa on vitriiniä ja hyllyä... Maksoi hämmentävän vähän. Tultiin sillä reissulla loppujen lopuksi siihen tulokseen, ettei me voidakaan niitä ostaa, eli lähdettiin tyhjin käsin.
hannan kuvia 005
Päivän mittaan suunnitelmat kuitenkin muuttui ja saatiin järkkäiltyä roinien kuljetukset Jykylään, joten lähdettiin tänä aamuna niitä ostamaan. Tarkoitus oli sen jälkeen lähteä käymään vielä Matkuksessa ja syömässä, mutta kaupanteon jälkeen pitikin lähteä ajamaan takaisin Siilinjärvelle, kun nämä liikkeen kotiinkuljettajat sanoivat tuovansa kamat meille 11:30. Minulla meni tyypillisesti (ja lapsellisesti) hermot, kun en päässytkään syömään ":D", joten päätin osoittaa hieman mieltä. Olen välillä suorastaan naurettava.

Kamat tuotiin ja nyt ne toistaiseksi lojuu Siilinjärvellä autotallissa, saadaan ne toivottavasti maanantaina tänne. Koska porukoiden jääkaapissa ei ollut ruokaa, päätettiin vielä lähteä takaisin Kuopioon, ihan vaan syömään (ah, kiinalaista). Hirveetä ramppaamista.
hannan kuvia 002hannan kuvia 010
hannan kuvia 009Tein muuten kirpparilta ihan uskomattoman löydön: aidot Levikset kolmella eurolla. Oon just tommosia ettiny kaikkialta kuvitteellisten kissojen ja koirien kanssa ja sitten ne yhtäkkiä roikkuikin siinä naaman edessä. Malli on muuten ok, mutta lahkeet on sellaiset "boyfriendimaiset", eli en tiedä annanko olla niin vai kävisinkö kavennuttamassa tai jotain. Ihan älytöntä joka tapauksessa.

Eilen myös mätettiin kakkua poskeen ja lipitettiin teet ja kahvit minun ja mummoni kunniaksi. Täytän tosin vasta ensi viikolla. Kakun koristelu jäi minulle ja siitä tuli juurikin niin naurettavan näköinen, mitä parikymppiseltä voi odottaa. Kakut jäi kuitenkin minulta nauttimatta, kun oli niin ällöttävä olo sillä hetkellä. Sääli sinänsä, koska nyt tekisin mitä vaan, että saisin jotain hyvää... :(
hannan kuvia 011hannan kuvia 020K 001
Rakas siskoseni, jos luet tätä; anteeksi, kun julkaisen tämän.
hannan kuvia 012hannan kuvia 015
Äiti ilmeisesti oletti, ettei me tajuta mikä on maitoa. No, ihan hyvin ajateltu, koska en olisi varmaan tajunnutkaan, heh. Olen liian tottunut siihen siniseen purkkiin.
hannan kuvia 017hannan kuvia 016
Isä puolestaan oletti, ettei se nää mua enää ennen kotiinlähtöä, kun se tulee töistä, joten jätti synttäritoivotukset pöydälle. Se ei myöskään tunnu huomaavan niitä post-it -lappuja kaapissa, jotka on näiden nenäliinojen vieressä(??)
hannan kuvia 004
Tyylitajuisen Hannan tyylikkäät sukat iskevät jälleen.
hannan kuvia 003
Käytiin Canton Hinissä syömässä, oli tuttuun tapaan aika taivaallista sapuskaa. Meidän takana istui vanha pariskunta, hienoissa ja siisteissä vaatteissaan, olivat selvästi panostaneet treffeihinsä. En tiedä mikä muhun taas vaihteeksi iski, mutta mun piti rehellisesti sanoen pidätellä kyyneleitä, kun huomasin, että sillä papalla oli kaljun päälle siististi ja huolellisesti kammatut hiukset. Se oli niin hellyyttävän näköistä, että mulla tuli ihan tippa linssiin. Miksi??? Ota näistä tuntemuksista taas selvää. Välillä on suoraan sanoen aika raskasta olla tämmöinen herkkis.

Savossa tuntui olevan niin paljon kaikkea tekemistä ja sosialisointia, että olin joka ilta ihan rättiväsynyt, kuten myös nyt, vaikkei tehtykään mitään fyysisesti rankkaa. Pelkästään se, että lörpötti ja sosialisoi pari päivää putkeen oli erittäin väsyttävää. Huomenna suunnataan puolestaan Äänekoskelle P:n porukoille syömään, huh. Siispä olen oikein mielelläni koko viikonlopun perse sohvan syövereissä ja katse kiinni Simsissä, enkä sano sanaakaan!

Tällaistapa tällä kertaa, hyvää Pääsiäistä!

2 comments:

  1. Vanhoissa miehissä on jotain ihan äärettömän hellyyttävää, mää jotenkin murrun aina just semmosista jotka on ikäänku menettäny jotain siitä "miehisyydestään" eikä oikein pärjää enää :'( sydäntä särkevää! Ja apua miten mää katoin että tuo oli minä eikä Piia tossa kuvassa :D mulle on aiemminki käyny niin että oon selannu instaa ja yhtäkkiä silleen oho mun kuva ja sitte tajunnu että se oliki Piia. Piia on kyllä paljon nätimpi ku minä, terveisiä sille! :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siis juuri tuota meinaan!! Ihan kamalaa välillä tuntea näin D: Piia muuten näyttää hämmentävän paljon sinulta :0 just tommonen koivusten kasvojenmuoto teillä :--D

      Delete