3 February 2016

TAMMIKUUN SUOSIKIT

Tammikuu tuntui ikuisuudelta. Oli niin tympäisevä kuukausi, ettei mitään järkeä! Tammikuu oli sellainen turha välietappi ja voisin melkein sanoa aloittavani vuoden 2016 helmikuusta. Kotiuduin eilen illalla Siilinjärveltä ja mulle tuli samantien kauhea koti-ikävä?? Järkyttävää. En tiedä mikä napsahti päässä kun vollotin 1½ tuntia putkeen ja eritin varmaan litran räkää. Pistän tapahtuneen PMS:n piikkiin.

No se siitä tunteellisuudesta, käyn nyt vähän läpi tammikuun suosikkeja.
IMG_7096
Elämäni ensimmäinen kunnon luomiväripaletti. Ostin tämän jo joulukuun lopulla, mutta tammikuussa tätä tuli käytettyä tosi aktiivisesti. En todellakaan ole mikään luomivärimestari, eli on välillä vähän hakemista koko touhu, mutta eiköhän se siitä. Näillä on ollut ihan hyvä harjoitella. Oon kyllä muutenkin meikkaamisen suhteen vähän sellainen "no kunhan on edes sinne päin" -tyyppi, eli mulle ei oo niin väliä jos luomivärit on miten sattuu, kunhan vähintään huulet ja kulmat on ihan ok ja en näytä totaalisen turpaan saaneelta. Silmälasien kanssa luomivärien käyttö on itselleni vähän sellainen "pakkorako", koska miinuslasit pienentää silmiäni aika paljon.
IMG_7097
Oon ihan hulluna Tomb Raideriin. Pelasin tämän kaksi kertaa läpi tammikuun aikana ja harkitsen vakavasti pelaavani vielä kolmannen kerran vaikeammalla tasolla :-D Mä oon vähän semmonen, että katon esim. monia leffojakin monta kertaa uudelleen, niin sama on vähän tämän pelinkin kanssa. En siis koe saaneeni tästä vielä tarpeekseni! Odotan innolla sitä, että saisin uusimman Tomb Raiderin käsiini...
IMG_7100
Tammikuun paras henkilökohtainen kirppislöytö UFFilta, nimittäin bootsit! En ole vielä käyttänyt näitä, koska mitä todennäköisimmin vetäisin lipat tuolla lumessa tarpoessani, mutta hyvät kevät-, kesä- ja syksykengät ovat ainakin. Mulla on rehellisesti sanoen säästynyt varmaan useampi satanen, kun oon löytänyt lähes kaikki kengät kirpparilta, mikä tuntuu jotenkin älyttömältä. Tuollaiset bootsitkin maksaa uutena yli satasen ja nyt mulla on sellaisia kahdet. Sama pätee maihareihin (siis juuri niihin teräskärkisiin, joita ei saa dinskosta tms), nekin maksaa vähintään satasen. Että mikä lie tuuri aina käynyt.
IMG_7101
Fannibal ilmoittautuu... Monta kertaa Hannibal-leffat ja sarjaa katsoneena on ehkä jo korkea aika tutustua niihin kirjoihinkin. Sain tämän Punaisen lohikäärmeen lainaan Ellalta ja olen pitänyt lukemastani erittäin paljon, vaikken olekaan vielä kovin pitkälle pötkinyt. Löytyykö sieltä muitakin Hannibal-faneja? Hannibal on minun mielestä ehkä yksi maailman parhaimmista ja nerokkaimmista kuvitteellisista hahmoista, vaikka onkin pahis.
IMG_7103
Viimeisimpänä muttei vähäisimpänä Lostit. Olen (ja ollaan) aivan totaalisen koukussa tähän sarjaan. Harmitti ihan hirveästi, kun toinen kausi loppui. Nyt vaan pitää aloittaa kauhea latausrumba, ellei sitten löydetä lisää näitä kausia jostain halvalla.

On muuten kivaa, kun ei ole enää jo neljän aikaan pilkkopimeää, viimeinkin aletaan olla voiton puolella! On siis sanomattakin selvää, etten oikein pidä talvesta ja kylmästä, en nauti mistään talviurheilulajistakaan. Aurinkoiset päivät ovat kyllä ihania, mutta kun pakkanen paukkuu, pysyn oikein mielelläni sisällä. Pukeutuminenkin on jotenkin tosi raivostuttavaa, kun ei voi pukeutua juuri niin kuin haluaa ilman että jäätyy.

Siispä hyvää jo alkanutta helmikuuta kaikille!

3 comments:

  1. kantsii kierrellä kirppareilla ja ettii lostin kausii sieltä, ite hankin 3-6 kaudet kaikki kirppareilta, niitä nimittäin löytyy täältä kuopiosta AINA jollakin myynnissä :-D kolmonen oli jostain syystä ihan saakelin vaikee löytää...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aijaa! Pittääpä siis kierrellä, nuo kaks ekaakin löyty myös juurikin kirpparilta :-D Toivottavasti löytyy!

      Delete