25 December 2015

C H R I S T M A S

Hyvää joulua kaikille! Koska meidän perheen jouluperinteet on jo vähän niin kuin paketissa, on hyvä rueta vääntämään postausta... Saavuin tänne Siilinjärvelle yksin tiistai-iltana, sateen saattelemana. Ilokseni seuraavana aamuna herätessäni oli maa kauttaaltaan lumessa! Oli siis kiva saada valkoinen joulu. Harmi, ettei näin ollut kuitenkaan kaikkialla.
IMG_6551
Mun vanha huone on nykyään siskon ja tällaisen uuden ilmeen se saikin miltei heti, kun muutin pois. Olen kieltämättä vähän kateellinen tuosta seinästä! Se oli siis ennen kirkkaan punainen, mutta tuo on tosi tyylikäs ja kiva. Miksi en koskaan tajunnut haluta tuollaista... Siskolla on myös uusi parisänky, jota itse ruinasin monta vuotta, sitä koskaan saamatta, koska "se ei mahdu sinne! t. äiti". No joo, eihän tuolla nykyään ole mitään kirjoituspöytää tms, mikä minulta puolestaan löytyi, joten se mahtuu sinne paremmin, mutta olen silti katkera. Kehittelin jo semmoistakin teoriaa, että sängyn hommaaminen oli joku äidin keino "pitää sisko kotona", jos se alkaa seurustelemaan: omalla ja P:n kohdallahan se meni just niin, että olin koko ajan vain Äänekoskella, koska mun sänkyyn ei mahtunut nukkumaan kaksi (=joten mikä järki oli olla Siilissä?) :-D Äiti kuitenkin kielsi asian...
IMG_6611IMG_6632
IMG_6624IMG_6585IMG_6616
Ihanasti heijastaa kaikki valot laseihin. Tämä joulu oli kieltämättä yksi kivoimmista muutamaan vuoteen sen kauemmaksi en oikein meinaa muistaakaan. Vaikkei me tehtykään mitään sen ihmeellisempiä juttuja, oli silti mukava ja hauska tunnelma. Uskon, että asiaan vaikuttaa eniten varmaan se, etten asu enää kotona. Kun perhettä ei nää kuin ehkä kerran kuussa tai parissa, oppii arvostamaan kaikkea ihan eri tavalla. Ymmärtänette mitä tarkoitan(?) 

Sain/saatiin kivoja lahjojakin. Me kerätään Iittalan Taika-astiastoa ja saatiin täältä neljät mukit, ja huvittavinta on se, että saatiin P:n perheeltä myös samat neljä mukia :-D Mukeja siis löytyy! Lisäksi sain kummiltani kaksi samaisen sarjan kulhoa, joita meillä oli jo ennestään kuusi! Tässähän voisi perustaa jo oman kaupankäynnin... Yksi kivoimmista lahjoista oli kuitenkin lippu lempparibändini Nightwishin keikalle Himokselle! Orkesteri heittää ensi vuonna vain kaksi keikkaa Suomessa, joten olen ihan intopiukeena, vaikka keikka onkin vasta elokuussa. Odottavan aika tulee siis olemaan pitkä.

Oon muuten tässä visiittini aikana kattonut niin paljon vanhoja kuvia sekä siirtänyt niitä myös omalle koneelleni, joten voipi olla, että saatan tehdä jonkinlaisen "Minä vuosien varrella" -postauksen. Olen sellaisen joskus tehnyt, mutta se olikin joskus 2½ vuotta sitten ja olen sen jo piilottanut. Siispä seuraavaan kertaan ja hyvää joulunaikaa toistamiseen! :-)

1 comment:

  1. Munkin huoneeseen ostettiin isompi sänky ja isompi telkkari just kun muutin pois! Ja siitä tehtiin vaan vierashuone... Ainakin pääsee vieraana nauttiin sillontällön mutta voi huokaus kun oon katkera :D

    ReplyDelete