21 July 2013

sotkamon syke 2013


Hei ihmiset, olen maisemissa jo nyt. En tiedä onko tälle päivälle enää mitään äksöniä vai makaanko vain kotona, mutta joka tapauksessa tulen vääntämään nyt tämän kuvapläjäys postauksen teille.

Elikkäs, mistähän mä nyt alottaisin. No varmaan siitä kun lähdettiin. Otettiin suunnaksi Sotkamo puolenpäivän aikaan ja oltiin perillä parin tunnin kuluttua. Menimme samantien syömään Amarilloon, joka sijaitsi ihan festarialueen vieressä. Alue itsessään oli tosi pieni, mutta koska kyseessä oli niinkin pieni paikka kuin Sotkamo, empä minä mitään kovin isoa odottanutkaan.
IMG_0800IMG_0818
Portit avattiin kello 16 ja olin siellä napottamassa jo hyvissä ajoin kera muiden Nightwish fanien. Meistähän suurin osa eturivistä sitten täyttyi. Marssin eturiviin ja napotin siinä kusipaskajanonälkä -hädässä seuraavat kahdeksan tuntia.

Istu>nouse>istu>nouse>istu>nouse rumban jälkeen alkoi joka paikka huutamaan hoosiannaa. Nightwish siis aloitti vasta keskiyöllä. Ainiin, siellä oli ihan helvetin kylmä! Varpaat ja sormet oli ihan kohmeessa, ei siellä ollut enää kuin se 10 astetta.

Mutta sitten itse asiaan. Mistähän mä nyt taas aloittaisin tai mitä mä ylipäänsä sanoisin... Vieläkin on semmoinen sanaton fiilis. Se vaan oli niin huikeeta. Ei sitä voi oikein sanoin kuvailla, se pitää kokea itse. Once I had a dream and this is it.... Oli jotenkin ihan ilmiömäisen ihanaa ja ihmeellistä kuulla niitä kappaleita livenä, esimerkiksi Dark Chest Of Wonders ja Ghost Love Score (KYLLÄ NIIN PALJON KYYNELEITÄ VUODATIN), joita oon kuunnelut hurmiossani ekan kerran 8-vuotiaana.
Lomogram_2013-07-21_10-21-35-AMLomogram_2013-07-21_10-23-50-AMLomogram_2013-07-21_10-26-59-AMLomogram_2013-07-21_10-27-58-AMLomogram_2013-07-21_10-29-29-AMLomogram_2013-07-21_10-30-11-AMLomogram_2013-07-21_10-31-34-AMLomogram_2013-07-21_01-56-39-AM
Aivan mieletön show. Niin paljon parempi kuin viime vuonna, ja niin paljon parempi kuin mitkään keikat ikinä. Floor Jansen on niin järjettömän upea ja näyttävä nainen ja vokalisti, ettei mitään järkeä! Mä niin toivon, että Nightwish jatkaisi tällä kokoonpanolla... Nyt on kuitenkin tauko edessä ;_; en kestä. Voisin sanoa vielä vaikka mitä, vaikka toisaalta en tiedä yhtään mitä sanoisin, mutta ehkä säästän teidät tältä hehkutukselta. Mä niin rakastan tätä bändiä.

No comments:

Post a Comment